Ter ondersteuning van uw marketing- en managementinformatie voert Marktdata.nl marktonderzoek uit in een groot aantal sectoren. De meeste onderzoeken worden periodiek herhaald, waardoor trends en ontwikkelingen binnen de branche inzichtelijk worden gemaakt. We onderscheiden de volgende soorten rapporten:

Marketingrapport
Een Marketingrapport bevat naast een branche-analyse tevens aparte hoofdstukken over inkoopgedrag, leveranciers en media-consumptie. Deze onderzoeksrapporten zijn uitermate interessant voor toeleveranciers van de onderzochte doelgroep of productgroep. Voor management, marketing en communicatie.

Structuurrapport
Een Structuurrapport geeft inzicht in een branche of sector. Zowel de huidige stand van zake als de ontwikkelingen in de tijd zijn in kaart gebracht. Een Structuurrapport geeft een kort en helder beeld van een branche of sector.

Marktmonitor
Een Marktmonitor biedt u inzicht in (de ontwikkeling van) de (online) oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot een bepaalde productgroep of dienst. Een Marktmonitor is met name nuttig en interessant voor management, marketing, communicatie en productontwikkeling.

Actuele informatie omtrent marktontwikkelingen, concurrenten, inkoopgedrag en beslissingscriteria van uw (potentiële) klanten is van groot belang voor u als leverancier.

Deze informatie is essentieel om uw commerciële inspanningen efficiënt en effectief te organiseren en als organisatie op de juiste wijze in te spelen op behoeften in een steeds veranderende markt.

Voor directie en marketeers vormen onze onderzoeksrapporten een schat aan informatie over de marktomvang, hun (potentiële) distributiekanalen, concurrenten en klanten.

Naast toeleveranciers vinden de onderzoeksrapporten ook aftrek onder media- en reclamebedrijven, brancheorganisaties, overkoepelende organisaties zoals inkoop- en franchise organisaties, financiële instellingen, de overheid, consultants, investeringsmaatschappijen en uitgeverijen.

Levering en gebruik van onderzoeksrapporten
Standaard worden bestelde onderzoeksrapporten geleverd als beveiligd PDF-document voor uw interne organisatie. Levering geschiedt in de regel nog dezelfde dag en in ieder geval binnen vier werkdagen. Het digitale rapport wordt verzonden naar het e-mailadres waarmee u de bestelling heeft geplaatst. U mag het document alleen binnen uw individuele onderneming / organisatie gebruiken en beschikbaar stellen. Het document kan worden geprint of op uw interne, afgeschermde, organisatienetwerk worden gedeeld met collega’s.